نام واحد :روابط عمومی
شرح وظایف:
ارتباط با رسانه ها - عمده فعالیت:
ارسال خبر، گزارش خبری )با تصویر و یا بدون تصویر(
برگزاری مصاحبه با رؤسای ادارات و کارشناسان - جوابگویی به رسانه ها در مواردی که سوالی مطرح نموده اند
برگزاری تور بازدید اصحاب رسانه از فعالیت ها و پروژه های شاخص
برگزاری جلسات و نشست های کاری با اصحاب رسانه
تهیه بریده جراید و بولتن خبری در سطح شهرستان
تهیه آرشیو فیلم و صدا از اخبار منعکس شده از صدا و سیما
تهیه گزارش عملکرد از فعالیتهای بخش ارتباط با رسانه بصورت سه ماهه در قالب گزارش کارفصلی
ارتباطات مردمی -عمده فعالیت:
تهیه و تنظیم تقویم ملاقات مردمی ، دیدار با کارکنان و اعلام به همه رسانه ها، مردم و همکاران
تهیه گزارش از روند اجرای این ملاقات ها بصورت سه ماهه
ارزیابی این نشست ها و ملاقات ها با ابزار فرمهای نظرسنجی
برنامه ریزی برای نشست های صمیمی همکاران با مدیر بصورت بخش بخش در طی هفته )همه همکاران در طی هرسال 2 نشست با مدیر داشته باشند .)
حضور مدیران درمجامع عمومی )مازجمعه، اجتماعات ملی و مذهبی و...)
همایش / مراسم / نمایشگاه - عمده فعالیت:
تهیه تقویم برگزاری همایش / مراسم / نمایشگاه
برنامه ریزی عملیاتی برگزاری نمایشگاه
استفاده از امکانات روز در همایش ها، مراسم و نمایشگاهها
انتشارات - عمده فعالیت:
داشتن تقویم فعالیت انتشاراتی درسال
پوشش تمام فعالیتهای مدیریت در حوزه انتشارات در قالب بروشور، بنر،استند، سی دی، کاتالوگ، پوسترو...
تبلیغات محیطی - عمده فعالیت:
تهیه تقویم آذین بندی ساختمان اداری به مناسبت های مختلف
نظارت بر تزئین فضای داخلی و بیرونی ساختمان های اداری
نصب پوسترها و بروشورها و کاتالوگ های تبلیغاتی درتابلوی اعلانات و...
سمعی و بصری - عمده فعالیت:
داشتن آرشیو فنی از فعالیت های سمعی بصری
قابل ارائه بودن این فعالیت در کمترین زمان به مدیریت (صورت الکترونیکی و حجمی)
نصب و پخش تصاویر برای همکاران (به مناسبت های مختلف و بهره برداری آنها)
پژوهش و افکار سنجی - عمده فعالیت:
داشتن تقویم اجرایی طرح نظرسنجی طی یکسال برای فعالیتهای درون سازمانی یا برون سازمانی
داشتن فرم های خام نظرسنجی برای موضوعات خاص و یا طراحی فرم جدید با توجه به شرایط و فرهنگ هر شهرستان و دهستان
انجام حداقل دو پروژه نظرسنجی با هماهنگی مدیریت طی سال
عضویت در کمیته و مجامع عمومی روابط عمومی - عمده فعالیت:
حضور فعال و مستمر در کمیته های شهرستانی (کمیته دهه فجر و...)
ارائه گزارش فعالیت خود در کمیته به مدیریت شهرستان و مدیریت روابط عمومی
حضور فعال نشست های روابط عمومی سازمان
بازدید از پروژه ها / افتتاحیه ها / ملاقات با مسئولین شهرستان - عمده فعالیت:
حضور مسئول روابط عمومی طی برگزاری این برنامه ها بصورت فعال
تهیه خبر و گزارش خبری باتصریح به رسانه های گروهی ملی ومحلی
هماهنگی برای حضور در مراسم های شادی و غم همکاران - عمده فعالیت:
داشتن برنامه برای نحوه حضور همکاران و روابط عمومی در مراسم های شادی و غم همکاران
انتشار پیام تبریک یا تسلیت از طرف مدیر و کارکنان
انعکاس این برنامه در سطح داخلی سازمان با توجه به فرهنگ قومی و محلی هر منطقه ارتباطات الکترونیکی
الف - ارتباطات الکترونیکی (ICT ) - عمده فعالیت:
داشتن اطلاعات کافی و بهره گیری از فن آوریهای IT
ایجاد ارتباط الکترونیکی بصورت مداوم با سازمان
ایجاد صندوق پستی الکترونیکی فعال اختصاصی روابط عمومی در هربخش
به روزکردن اخبار بخش درسایت سازمان
ب - پیام کوتاه - عمده فعالیت:
داشتن لیست تلفن همراه مخاطبان بصورت گروه بندی شده
تهیه متون پیام کوتاه برای مناسبت ها و برنامه های هر بخش بر اساس فرهنگ و شرایط اقلیمی هر بخش به تفکیک پیام هر بخش