• 1391/02/28 - 12:00
  • تعداد بازدید : 230
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
مسئول روابط عمومي اداره كل دامپزشكي استان فارس :

« فلسفه وجودی روابط عمومی حذف بوروكراسی اداری است»

ارتباط با شهروندان به عنوان یک راهبرد استراتژیک در ارتباطات برون سازمانی می تواند از ابزارهای مهم در جهت تعامل بین شهروندان و سازمانها باشد که تسهیل در روند این ارتباط از وظایف اثر گذار روابط عمومی و حاصل آن کاهش رفت و آمدهای کاذب اداری است

                               « فلسفه وجودی روابط عمومی حذف بوروكراسی اداری است»

 

ارتباط با شهروندان به عنوان یك راهبرد استراتژیك در ارتباطات برون سازمانی می تواند از ابزارهای مهم در جهت تعامل بین شهروندان و سازمانها باشد كه تسهیل در روند این ارتباط از وظایف اثر گذار روابط عمومی و حاصل آن كاهش رفت و آمدهای كاذب اداری است.

علی رضایی با بیان مطلب فوق گفت: روابط عمومی به عنوان شاهراه مبادله اطلاعات همراه با شفاف سازی و برقراری ارتباطات دوسویه و ایجاد تفاهم می تواند در گشایش گره های اداری نقش كلیدی بازی كند.

وی افزود : تحلیل ، بازیابی و تقویت برنامه های سازمانی در راستای فرهنگ مشتری مداری از اركان مهمی است كه می تواند ارتباط با شهروندان را در جهت حفظ ارزشهای شهروندی و تكریم ارباب رجوع تقویت نموده و در نهایت مانع بروز فساد اداری در سازمانها گردد.

وی با اشاره به معنی بوروكراسی اظهار داشت: این واژه در فارسی به معنای دیوان سالاری است و زمانی به عنوان شیوه مدیریتی كلاسیك در جهان مورد وثوق و استفاده بود و اینك گذر زمان و بعضاً سو استفاده از مقام و قدرت سازمانی این واژه را دچار دگرگونی كرده است طوری كه در اكثر كشورهای جهان سوم از بوروكراسی به عنوان فساد اداری و كاغذ بازی یاد می كنند.

وی ادامه داد : روابط عمومی ها می توانند با شناسایی نقاط ضعف سازمانی و مرتفع نمودن آن و تقویت نقاط قوت و ایجاد ارتباط دوسویه بین سازمانها و شهروندان و تثبیت اصل مشتری محوری ، ارتباط شهروندان با سازمانها را با شیوه های جدید و مدیریت زمان ساماندهی كرده، رضایت مردم را بیش از پیش فراهم نمایند.

مسئول روابط عمومی اداره كل دامپزشكی استان فارس در پایان با تاكید بر نقش رسانه ها در این زمینه افزود: با تعامل سازنده بین رسانه ها و روابط عمومی ها، استفاده از ابزارهای روابط عمومی الكترونیك ، جلب افكار عمومی و اعتماد شهروندان و با ارزش شمردن وقت مردم ، می توان باعث كاهش فاصله بین شهروندان و مدیران را فراهم نمود و در كمترین زمان به مطالبات به حق شهروندان پاسخ مثبت داد.
  • گروه خبری :
  • کد خبر : 146885
کلمات کلیدی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید