معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازماندامپزشکی کشور:
نادیده گرفتن روابط عمومی، حرکت روبه عقب است
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: هر مسئولی که روابط عمومی را بی اهمیت بداند دچار عدم موفقیت و حرکت رو به عقب خواهد شد.
به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر خالد خداویردی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور در جمع مسئولین روابط عمومی ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور گفت: روابط عمومی بخشی از وظایف مدیریت سازمان است و بخش بسیار حساس و با اهمیت و هنر و علم اجتماعی است که درون و برون سازمان را باید به هم پیوند دهد، چشم و چراغ هر سازمان روابط عمومی است که همه چیز را می بیند و همه چیز را زیبا می نمایاند.
وی افزود: یک پل ارتباطی بین سازمان و مخاطبان است مانند یک جاده دوطرفه که از یک سو برنامه و سیاستهای سازمان خود را به بهره برداران و مخاطبان منعکس می کند و از سوی دیگر مشکلات و نظرات مخاطبان را به سازمان منتقل می کند . هرچه این شبکه توزیع و تقاضا با برنامه و منسجم باشد باعث رضایت مندی سازمان و مخاطبان می شود
دکتر خداویردی ادامه داد: روابط عمومی با استفاده از علوم جامعه شناسی – فرهنگی و آداب و رسوم باید بتواند با تمام اقشار جامعه با ادبیات خاص خودشان مطالب سازمان خود را منعکس کند . بویژه در سازمان دامپزشکی کشور به دلیل نوع وظایف با تمام اقشار جامعه عشایری ، روستایی و شهری مرتبط است و روابط عمومی باید بتواند با هر قشری از جامعه ارتباط برقرار کند و موضوعات سازمان خویش را منعکس نماید .
معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: نقش روابط عمومی خلاق و پویا در موفقیت سازمان نباید ساختار تقلیدی و دچار روزمرگی شود بدترین عادتها عادت کردن است همچنین روابط عمومی باید آینده نگری کند که از برخی وقایع و اتفاقات پیشگیری شود .
این مقام مسئول تاکید کرد: روابط عمومی نقش بحران ستیزی باید داشته باشد هر سازمان در دوره فعالیت دچار بحران می شود بویژه سازمان ما که به جهت نوع ماموریت ها و مسئولیتهای قانونی معمولاً با بحران هایی روبروست مثل بروز و شیوع بیماری آنفلوانزا و یا بیماری تب برفکی لذا روابط عمومی باید در این مواقع بتواند با اطلاع رسانی و آگاه سازی مخاطبان در کاهش بحران و پیشبرد کار به سازمان کمک کند .
نظر دهید